آوای ابریشم ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

کنسرت آنلاینِ آوای ابریشم برگزار شد

18 مرداد 1399 12:39 ق.ظ ایران

کنسرت گروه موسیقی آوای ابریشم با آوازخوانی امیر اثنی‌عشری، در دومین شب از نخستین دوره کنسرت هایِ آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی بروی صحنه رفت

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، شامگاه گذشته، ۱۷ مردادماه ۱۳۹۹ گروه آوای ابریشم با رپرتواری از موسیقی دستگاهی در تالار رودکی به اجرای کنسرت پرداخت.

 

این رپرتوار شامل ساز و آوازها و تصنیف های «خاطر نازک به برگ گل نیازارم تو را»، «حالم رو خراب کرده»، «این‌چنین که از صوت مطرب بزم عیشم پرصداست»، «خم ابرو و مژگونت مرا کشت» و «گفتم غم تو را دارم» بود که با هنرنمایی اثنی‌عشری، عماد حنیفه (تار)، حمیدرضا برزو (سنتور)، پویان گرامی (تنبک) و محسن فروغی (تار) به اجرا در آمد.

بخش ساز و آواز در اجرا شامگاه پیش بسیار پررنگ بود؛ علیرغم آنکه این روزها به دلیل حجم ساخت موسیقی‌های مصرفی، شاهد کمرنگ شدن این فرم از موسیقی در رپرتوار موسیقی ایرانی هستیم.

نخستین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی هر شب ساعت ۲۱ در تلویزیون تعاملی تیوا به‌صورت رایگان پخش می‌شود.

شایان ذکر است که شامگاه جاری، شنبه ۱۸ مردادماه نیز گروه موسیقی تیام هادی منتظری، حسین علیشاپور، کاوه شفیعی و محمدرضا شرایلی بروی صحنه خواهند رفت.

امین بانی هوای دوری