آندره آ بوچلی ،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

کنسرت آنلاین «آندره آ بوچلی» رکورد زد

27 فروردین 1399 10:22 ق.ظ جهان

کنسرت آنلاین «بوچلی» ـ خواننده معروف اوپرا ـ رکورد ۵ میلیون بیننده آنلاین و ۲۴ میلیون بیننده در ۲۴ ساعت را در شبکه اجتماعی یوتوب ثبت کرد.

 

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک، «آندره‌آ بوچلی» خواننده نامدار اوپرای ایتالیایی روز ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) و همزمان با روز عید پاک مسیحی یک کنسرت آنلاین در کلیسای جامع شهر میلاد برگزار کرد و بیش از ۵ میلیون نفر در سراسر دنیا از طریق سایت یوتوب به صورت آنلاین به تماشای این کنسرت موسیقی نشستند و شمار بینندگان این کنسرت یک و ساعت و نیمه در طول مدت ۲۴ ساعت به ۳۲ میلیون رسید.

 

این کنسرت موسیقی با عنوان «موسیقی برای امید» در حالی بدون حضور هیچ تماشاگری در کلیسا شهر میلاد برگزار شد که می‌توان آن را مهم‌ترین رویداد فرهنگی دوران شیوع ویروس کرونا تا به امروز نامید و توانست فراتر از مذهب، ملیت، سن و حتی سلیقه موسیقایی، مخاطبان گسترده ای در سراسر جهان داشته باشد.

«فرانچسکو پاسکوئره» مدیر برنامه‌های «آندرهآ بوچلی» گفت: این برنامه به پیشنهاد شهردار میلان و به عنوان نیایشی برای جامعه ایتالیا برنامه‌ریزی شد که به شدت درگیر ویروس کروناست اما به تدریج این پروژه بزرگ و بزرگ‌تر شد و حالا متوجه شده‌ایم بیش از ۳۰ میلیون مخاطب در ۲۴ ساعت داشته است که با توجه به نوع خاص موسیقی کلاسیک و مخاطبان آن، رقمی باور نکردنی است.

رکورد تماشای آنلاین یک کنسرت موسیقی پیش از این در اختیار «بیانسه» خواننده آمریکایی بود که میزان بینندگان آن یک دهم کنسرت «بوچلی» نیز نیست.

امین بانی هوای دوری