نریمان

کنسرت تهران بی نظیر اجرا شد

18 خرداد 1395 3:08 ب.ظ مصاحبه های اختصاصی

پریا حیرتی: نریمان خواننده با تجربه موسیقی پاپ که بسیاری او را با قطعات پر انرژی می شناسند، این روزها پس از نزدیک به هشت سال کنسرت بزرگ خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کرد.این کنسرت که 26 اردیبهشت ماه برگزار شد، با استقبال بسیار مخاطبان روبرو و چند روز قبل از اجرا تمام بلیت هایش به فروش رسید. وی نشان داد که زمان باعث فراموش شدن او و قطعاتش نشده است. به بهانه این کنسرت و شروع مجدد فعالیت های این خواننده با او گفت و گو کردیم.

– برای سوال اول می خواهم بدانم، آیا تصور استقبال به این شکل، از کنسرتتان را داشتید؟
استقبال از کنسرت آن قدر خوب بود که واقعا احساسم را نمی توانم بیان کنم. بسیار بابت این اتفاق خوشحال هستم.
– شما برای شروع، دو سانس در بزرگترین سالن تهران را انتخاب کردید. فکر می کردید که استقبال در حدی باشد که چند روز قبل از کنسرت تمامی بلیت ها به فروش برسد؟
قبل از شروع بلیت فروشی چند نفر از دوستان خواننده ام پیشنهاد کردند که یک سانس اجرا داشته باشم و می گفتند تجربه به آن ها نشان داده که در کنسرت های اول میزان فروش بسیار کم است. اما من عقیده داشتم که یا نباید کنسرت را برگزار کنم و یا اینکه پرقدرت و برای دو سانس اجرا داشته باشم. ولی با این حال تمام شدن بلیت ها سه روز قبل از اجرا برایم غیر منتظره و خوشایند بود و این حجم از استقبال را پیش بینی نمی کردم.
– لحظه ای که خبر تمام شدن بلیت ها را شنیدید، چه احساسی داشتید؟
ما سر تمرین بودیم که این خبر به ما رسید و چون آن روز از تمرین فیلمبرداری می کردیم این لحظه هم ثبت شده است.
– آلبوم «خاطره ها» ، آلبومی بود که برخلاف انتظارها قطعاتی که در کنسرت خارج از ایران برگزار کرده بودید، در آن قرار داشت. دلیل این کار و انتخاب نکردن قطعات جدید برای آلبومتان چه بود؟
برای این کار دو دلیل داشتم. ابتدا که هدف ما آشنا کردن مردم با حال و هوای کنسرت ها و در نهایت برگزاری کنسرت تهران بود و برای اجرای زنده برنامه ریزی کرده بودیم. دومین دلیلم این بود که من قطعاتی داشتم که در آلبوم دوم و سوم من به صورت اینترنتی پخش شده بودند، این قطعات برای اجرای زنده نیاز به مجوز داشتند، به همین دلیل ما در این آلبوم، قرار دادیم.
– چقدر تفاوت بین حال و هوای کنسرت تهران و کنسرت های سابق شما وجود داشت؟
فضای سالن ها و کنسرت ها بسیار متفاوت تر از چند سال قبل است و با آخرین کنسرت من در سالن وزارت کشور بسیار متفاوت تر بود. الان هیجان در کنسرت ها بیشتر شده و فضا و همکاری ها بهتر شده است و جو حاکم در اجراهای زنده هم برای مردم وهم نوازنده ها راحت تر شده است.
– خود شما چه احساسی داشتید؟ از همراهی مردم و این که کارها را پس از این همه مدت فراموش نکرده اند و با شما هم خوانی می کنند؟
انرژی که در فضای کنسرت از مردم دریافت می کردم بسیار زیاد و خوشایند بود و تا چند روز با من همراه بود. سانس اول با هیجان به روی صحنه رفتم و منتظر بودم تا واکنش مردم را نسبت به قطعات ببینم و سانس دوم هم بی نظیر اجرا شد. هم نوازنده ها و هم هنرمندان بسیار راضی بودند و تا به الان اظهار نظرات مثبتی درباره کنسرت شده است و خداروشکر مردم هم راضی بودند.
– انتخاب قطعات کنسرت را چطور انجام دادید؟ همه قطعات را خودتان انتخاب کردید و یا با نظر رهبر و سرپرست گروه پیش رفتید؟
ما تمامی کارها را گروهی و با مشورت هم انجام می دهیم و برای انتخاب قطعات هم بچه های گروه لیستی را پیشنهاد دادند که من فقط چند مورد کوچک را در آن تغییر دادم و نظرم بر این بود که در طول کنسرت و تا پایان شادی و هیجان در سالن وجود داشته باشد.
– قطعه آخری که اجراکردید، «خدای آسمون ها» بود. قطعه ای بود که بسیاری از مردم با آن خاطره داشتند. چرا این قطعه را برای پایان کنسرت انتخاب کردید؟
ما دو قطعه را برای پایان کنسرت در نظر داشتیم که یکی از آن ها قطعه ای انگلیسی بود که از مدت ها قبل آن را اجرا می کردم اما با توجه به اینکه مجوز آن در لحظه های آخر صادر شد و گروه تمرین کافی را برای اجرای آن نداشت، من تصمیم گرفتم کار قدیمی و پر انژی که بسیاری هم با آن خاطره دارند را برای اجرای پایانی انتخاب کنم.
-کنسرت بعدی چه زمانی خواهد بود؟
برای تابستان سال 95 درحال برنامه ریزی هستیم. اما چند قطعه قبل آن منتشر خواهم کرد البته آلبوم هم با قطعات جدید آماده است ولی احتمال انتشار آلبوم بسیار کم است. در کنار این کارها چند کار تصویر برداری هم خواهیم داشت.
– از زمانی که آلبومتان پخش شد، در خیلی از برنامه های تلویزیونی هم شرکت کردید. فکر می کردید پس از غیبت تان دوباره مردم از نریمان استقبال کنند و در رادیو و تلویزیون دوباره شنیده بشوید؟
خیلی اهل شرکت در برنامه های تلویزیونی نیستم اما این برنامه هارا باتوجه به این که قبل از کنسرت ها بود پذیرفتم و شرکت کردم. خیلی از این استقبال خوشحال هستم و بازخورد های خیلی خوبی از دوستان قدیمی و مردم به گوشمان رسیده است.
– فکر می کنید آینده نریمان چقدر متفاوت تر و بهتر از گذشته او خواهد بود؟
من با استفاده از تجربیات گذشته و با گروهی حرفه ای پیش می روم و سعی در ارائه بهترین ها دارم و تمامی تلاشم را برای بهتر شدن کارها به کار می گیرم.
– حرف آخر
از دوستان همكارم و به ويژه دكتر ايمان عابد مدير برنامه وتهيه كننده عزيزم كه سهم مهمي در اين موفقيت داشته است، تشکر می کنم.
تنطیم مصاحبه: سمانه سادات امینی

نریمان جان جان