ناصر وحدتی،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

کنسرت رایگان برای جامعه پزشکی

21 خرداد 1399 7:36 ق.ظ ایران

یک استاد و پژوهشگر مطرح موسیقی نواحی در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود از ساخت یک فیلم مستند درباره سیاهکل و تلاش برای برگزاری چند کنسرت رایگان خبر داد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، ناصر وحدتی استاد پیشکسوت موسیقی که طی سال‌های اخیر علاوه بر پژوهش و تألیف آثار موسیقایی مرتبط با موسیقی نواحی گیلان همراه با گروه «گیل و آمارد» کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج کشور برگزار کرده، ضمن اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های خود بیان کرد: طی سال‌های اخیر علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه اجراهای زنده داشتم، مشغول تدوین و تألیف کتاب «از دیلمان تا گیلان» هستم که در ماه‌های آینده در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این کتاب یک اثر جامع در حوزه مردم شناسی و موسیقی منطقه گیلان است که برای آن زحمت بسیار زیادی کشیده‌ام و فکر می‌کنم دربرگیرنده نکاتی است که می‌تواند کمک بسیار زیادی در حوزه‌های پژوهشی و دانشگاهی مرتبط با جغرافیای استان گیلان باشد. مناطقی که همواره برای من بسیار جذاب و بکر هستند و می‌توانند دریچه‌های شگفت‌انگیزی را برای افرادی علاقه‌مند به شناخت این منطقه جغرافیایی هستند، باز کند.

این استاد و پژوهشگر موسیقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که در این مدت روی آن متمرکز بودم، ساخت یک مستند درباره منطقه سیاهکل است که بخش‌های زیادی از آن قبل از ماجرای کرونا تولید شده بود. اما شیوع ویروس کرونا موجب شد که ساخت و تولید این مستند متوقف شود. متأسفانه حجم گسترده‌ای که به لحاظ تبلیغات هم در این رابطه صورت گرفت من را به قدری ناامید و افسرده کرده بود که واقعاً فکر می‌کردم قرار است از دنیا بروم. جالب‌تر اینکه در این شرایط وصیت کرده بودم که بعد از مرگم ساخت این مستند مهم‌ترین اولویتی باشد که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.

وحدتی گفت: خدا را شکر می‌کنم که فعلاً در سلامت هستم و می‌توانم شرایط را به گونه‌ای هدایت کنم که این مستند به انتها برسد. در این مستند کوشیده شده تا منطقه سیاهکل در چهار مرحله بررسی منطقه جغرافیایی دیلمان، بررسی زیرساخت‌های علمی سیاهکل، ظهور آموزش و پرورش در سیاهکل و سپس شکل‌گیری موسیقی در این منطقه موردبررسی قرار گیرد. البته طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است فیلم پس از طی مراحل فنی ابتدا در یکی از دانشگاه‌های گیلان و سپس به نمایش عمومی درآید.

این استاد موسیقی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: در این مدت شنیده‌ام که قرار است از اول تیرماه کنسرت‌های موسیقی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله کرونا و موارد تخصصی دیگر راه‌اندازی شود. در همین رابطه همراه گروهم مشغول برنامه‌ریزی هستم تا بتوانیم کنسرت‌هایی را در آینده برگزار کنیم. البته فعلاً مهم‌ترین دغدغه‌ام برگزاری کنسرت برای جامعه پزشکی و پرستاران درگیر کروناست که امیدوارم به زودی شرایط این اجراهای رایگان محقق شود تا من بتوانم به سهم خود گوشه‌ای از زحمات کادر پزشکی را جبران کنم.

امین بانی هوای دوری