پویان آزاده،اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک ،vavmusic

کنسرت هنرجویان پویان آزاده

22 اسفند 1398 1:22 ب.ظ ایران

نخستین کنسرت هنرجویی پیانو چهاردستی کشور و هفتمین کنسرت انستیتو پیانو پویان در سالگرد تاسیس اين انستيتو همراه با گرامي‌داشت استاد مصطفى كمال پورتراب در تالار مهر حوزه هنری تهران برگزار شد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،  در این کنسرت، رپرتوار اجرایی هنرجویان از قطعات پیانو کلاسیک ایرانی و پیانو کلاسیک اروپایی انتخاب و با توجه به اجراى آن براى اولين بار در كشور با استقبال قابل توجهى همراه شد. اين اجراها با توجه به ایجاد هماهنگی هم‌زمان چهاردستِ دو نوازنده، هنرجو را جهت نواختن در گروه کوچک (آنسامبل) و یا گروه بزرگ (ارکستر) توانمند می‌سازد و تاثير بسزايى در فرآيند آموزش و ارتقا اجراى هنرجويان خواهد داشت.

 

در این کنسرت هنرجویان دکتر آزاده در دو گروه سنى کودکان و بزرگ‌سالان به اجرای برنامه پرداختند. در پایان هر بخش از کنسرت با اهدا لوح تقدير و هدايايى از هنرجويان شرکت کننده در نخستین کنسرت چهاردستی هنرجویی کشور تقدير شد.

انستیتوی پیانو پویان به عنوان نخستين مرکز تخصصی آموزش پیانو در ایران در سال 1394 تاسیس شد، تاسیس اين انستیتو با برگزارى دوره‌های آموزشی استاد پورتراب (پدر معلمی موسیقی ایران) و دلبر حکیم آوا نوازنده پیانو همراه شده بود به همین مناسبت نيز در سالگرد تاسيس اين مركز تخصصى این برنامه با به نمایش گذاشتن فیلم مستند کوتاهی از زندگی‌نامه، آثار و نوازندگی استاد پورتراب همراه شد.

انستیتو پيانو پويان در دو بخش پیانو کلاسیک ایرانی و پیانو کلاسیک اروپایی و دیگر گرایش‌های آکادمیک پیانو با استفاده از اساتيد متخصص داراى مدرك كارشناسى ارشد در رشته پيانو و با نظارت و مديريت مستقيم دكتر پويان آزاده به آموزش کودکان و بزرگسالان به شکل آکادمیک و تخصصی می‌پردازند.

 

پویان آزاده دارای دکترای آموزش پیانو از دانشگاه مارتین لوتر آلمان و عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران، موسس انستیتو پیانو پویان و موسس نخستین مرکز دانشگاهی موسیقی شرق کشور با نام دانشگاه هنر پویان است.

در دپارتمان پیانوی کلاسیک اروپایی، آموزش بر اساس فلسفه آموزش پیانو دکتر پویان آزاده با شیوه نوین پداگوژی پیانو (علم آموزش پیانو) و بر اساس متدهای نوین کلاسیک اروپایی از جمله متد اروپایی آموزش پیانو اروپا (ترجمه پویان آزاده، نشر چشمه) انجام و در بخش دپارتمان پیانو کلاسیک ایرانی دوره‌های آموزشی بر پایه‌ی شیوه‌های استاد مرتضی محجوبی و استاد جواد معروفی و آثار پویان آزاده صورت مي‌گيرد.

امین بانی هوای دوری