کیهان کلهر

کیهان کلهر برنده جایزه «ایزاک اشترن» شد

11 شهریور 1397 6:54 ق.ظ ایران

کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده ی مطرح ایرانی، توانست جایزه ی بین المللی فعالیت های هنری انسان دوستانه Huma Spirit ایزاک اشترن را کسب کند.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک اهدای این جایزه به کیهان کلهر با توضیحاتی همراه بوده است که در ادامه آن را می خوانید: بر اساس آنچه در نشست خبری ۲۸ اوت ۲۰۱۸ در سمفونی هال شانگهای به اطلاع خبرنگاران رسید، امسال برندگان جایزه معتبر Isaac Stern Human Spirit Award ، کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده کمانچه و گروه کُر Farmers هستند. این در حالی است که مراسم اهدای جوایز مسابقه بین‌المللی ویولن «ایزاک اشترن» شانگهای (SISIVC) به همراه اهدای جایزه فعالیت هنری انسان دوستانه ایزاک اشترن Isaac Stern Human Spirit Award به کیهان کلهر، روز شنبه دهم شهریورماه برگزار می‌شود که از شبکه‌های تلویزیونی کشور چین نیز به‌ صورت زنده پخش خواهد شد. از آنجایی‌که کیهان کلهر اکنون در پیش برنامه کنسرت‌های خود به سر می‌برد، فرزند ایزاک اشترن یعنی مایکل اشترن به نیابت از کلهر روز شنبه جایزه را دریافت خواهد کرد. جایزه Human Spirit ایزاک اشترن که از سال ۲۰۱۶ بنیانگذاری شده، به‌ منظور احترام به گروه‌ها یا افرادی است که سهم برجسته‌ای در کمک به بشریت و مسایل انسانی از طریق موسیقی داشته‌اند.

مسابقه ی بین المللی ایزاک اشترن شانگهای که نام خود را از ویولونیست اوکراینی تبار اهل آمریکا گرفته است، جزو آزمون های معتبر موسیقی جهان است که هر دوسال یک بار به موزیسین هایی که آثارشان به منظور نزدیک کردن انسان ها در جهان ساخته شده، جایزه ای تعلق می گیرد که امسال این جایزه نصیب کیهان کلهر شده است.

امین بانی هوای دوری