کیوان ساکت ، اخبار موسیقی ،اخبار موسیقی ایران ،واوموزیک،vavmusic

کیوان ساکت و ضبط چهار آلبوم جدید در روزهای کرونایی

1 مرداد 1399 10:27 ق.ظ ایران

ساکت می‌گوید کلاس آنلاین برای کسانی که دوری راه به آن‌ها اجازه نمی‌دهد در کلاس حضوری شرکت کنند بسیار خوب است.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ،‌ کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: این روزها کارهای زیادی دارم. اخیراً کتاب سوم خودم را بازنویسی و ویرایش جدید کرده‌ام. در طول این مدت که کرونا آمده نزدیک به چهار آلبوم جدید ساخته و ضبط کرده‌ام. دو آلبوم سه‌تار و یک آلبوم موسیقی بختیاری تنظیم کرده‌ام و یک آلبوم هم کارهای خودم است. چند کار ارکسترال بزرگ هم برای ارکستر سمفونیک ساخته‌ام. علاوه‌ بر این‌ دارم کارهای بنیاد وزیری را پیش می‌بریم تا در سال آینده بتوانیم یک بزرگداشت درخور جایگاه والای استاد علینقی وزیری برگزار کنیم.

وی با اشاره به این که قراردادهای زیادی برای کنسرت‌های داخل و خارج کشور داشته که همه آن قراردادها به خاطر کرونا عقب افتاده است، بیان کرد: من در این روزها آموزش دادن، نوشتن، آهنگسازی و تمرین روی تکنیک‌های ساز هستم. در صورت امکان می‌خواهم کلاس‌های آنلاین را گسترش بدهم تا همه آن‌هایی که به دلایل گوناگون نمی‌توانند از کلاس‌های حضوری بهره ببرند از کلاس آنلاین ما استفاده کنند.

این نوازنده در پاسخ به این سؤال که شما چقدر با کلاس آنلاین موافق هستید، توضیح داد: کلاس آنلاین برای کسانی که دوری راه به آن‌ها اجازه نمی‌دهد در کلاس حضوری شرکت کنند بسیار خوب است. من در حال حاضر شاگردان زیادی از جای جای ایران و جهان دارم. مثلاً برای یک بانویی که زندگی دارد و مسئولیت فرزند و همسر بر دوش اوست، امکان‌پذیر نیست که چندین کیلومتر راه بیاید تا در کلاس حضوری شرکت کند. البته درس دادن در کلاس‌ آنلاین مشکل‌های خودش را هم دارد.

ساکت ادامه داد: بیماری کرونا یک بیماری وحشتناک و همه‌گیر است. ما هرچقدر بتوانیم کمتر رفت و آمد کنیم و با شاگردان کمتری رودررو شویم، و تندرستی خود و هنرجو را بیشتر حفظ می‌کنیم. از این رو کلاس آنلاین گزینه بسیار خوبی است.

وی عنوان کرد: یک کار برای ایران ساخته‌ام که داریم برای گزینش خواننده آن رایزنی می‌کنیم. یک کار هم به یاد آقای شجریان ساخته‌ام که آقای سالار عقیلی آن را خوانده است. ما می‌خواهیم این قطعه را تبدیل به کلیپ کنیم.

ساکت در پایان در رابطه با ضربه کرونا به موسیقی گفت: کرونا هم به موسیقی ضربه زده و هم از طرفی یک سری امکانات را فراهم کرده است. هرچند واقعه خطرناکی بود ولی نمی‌توانیم صد درصد بگوییم منفی بوده است. شاید مهم‌ترین چیزی که رخ داد دگرگونی بسیاری از باورها و تفکرات مردم درباره‌ بسیاری اندیشه‌ها بود.

امین بانی هوای دوری