بابک افرا ،اخبار موسیقی ، اخبار موسیقی ایران ، واوموزیک ،vavmusic

گفت‌و‌گو با «بابک افرا»، خواننده آهنگ «هیچی نمیشه»

25 اسفند 1398 1:37 ب.ظ ایران

« بابک افرا»، خواننده آهنگ« هیچی نمیشه» در گفتگو با ما از علل استقبال مردم از این قطعه می گوید.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک ، « یکم با خودت عشق و حال کن، غم و استرس ها رو چال کن، نشین از خودت هی سؤال کن، که بعدش چی میشه چون هیچی نمیشه» این بخشی از ترانه« بابک افرا» است که این ایام، دابسمش های متعددی طبق آن ساخته می شود و مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی هم قرار گرفته است. حتی« رامبد جوان» هم در برنامه لایوش که در همین شب و روزها پخش می شود از فالوئرهایش خواست تا دابسمش هایی با این آهنگ بسازند. به همین بهانه، گفت و گویی با این خواننده داشتیم که با هم می خوانیم.

 

 

این آهنگ را تیرماه امسال خواندم!

آقای افرا در مورد زمان انتشار این قطعه می گوید:« من این آهنگ را تیرماه سال جاری خواندم و در همان اوایل هم از آن خیلی استقبال شد ولی مانند هر قطعه دیگری، با گذشت زمان حس کردم که دوره اش گذشته و دیگر باید آنرا تمام شده به حساب بیاورم. بدین ترتیب و در آن زمان ، خیال می کردم که طبیعتا تب آن تمام شده و در همان حد از آن استقبال شده است. منتهی در این روزهای کرونایی، بصورت ناگهانی اقبال چشمگیر به این آهنگ شد و این برای خودم هم جالب و تا حدودی شوکه کننده بود. حقیقت این است که فکر نمی کردم که در این ایام، این قدر به آن توجه شود و مورد استقبال قرار بگیرد.»

مردم این روزها به چنین آهنگ هایی نیاز دارند

این آوازخوان در مورد اینکه فکرش را می کرده که در این وضعیت کرونایی، مردم به سراغ چنین آثاری بیایند و از شنیدن شان لذت ببرند، می گوید:« یکسری دوستانم به من می گفتند که مردم این روزها ناراحت هستند، غمگین هستند، حوصله آهنگ ندارند و … اما بر خلاف چیزی که تمامی ما فکر می کردیم، مردم در شرایطی که دچار استرس، نگرانی در مورد آینده و تنش های بیشتری هستند، انگار به آهنگ های حال خوب کن و با محتوا نیاز بیشتری دارند که این در واقع باعث شکل گیری موج دوم توجه مردم به این قطعه بود که به نظرم میتوان از عبارت شگفت آور برای آن استفاده کرد و خودتان دارید این دابسمش ها را می بینید که با این آهنگ ساخته می شود که نشان از استقبال مردم دارد.»

بیماران با این آهنگ به آینده امیدوار می شوند

افرا درباره پیام های مردم به او در مورد این آهنگ می گوید:« اغلب نظراتی که در دایرکت برای من فرستاده می شود، شبیه به یکدیگر هستند. به عنوان نمونه ، خیلی ها از من خیلی قدردانی می کنند که در این وضعیت، آهنگی ساختم تا حال مردم خوب شود. یک عده دیگری به من می گویند که این کار تو علاوه بر این که سبب می شود تا دعای خیر ما در دنیا پشت سرت باشد، در آخرت هم برای تو باقیات صالحات خواهد بود و این جزء جالب ترین واکنش هایی است که من از طرفداران دریافت کرده ام.

یکسری افراد هم در بیمارستان ها هستند که به این آهنگ واکنش نشان دادند، نه بیمارهایی که الزاما کرونا (corona) گرفته اند، بیمارهای صعب العلاج یا …. افراد متعددی به من پیغام دادند که ما هر روز با گوش دادن این آهنگ، روحیه می گیریم، به آینده امیدوار می شویم و به طور کلی، حال مان خوب می شود. برخی از مخاطب ها هم لطف دارند و به یکدیگر سفارش می کنند که این آهنگ را باید روزی سه بار مانند دارو گوش داد تا روحیه مان را در وضعیت فعلی نبازیم و …..»

باور دارم که زندگی را نباید سخت گرفت

در صورتیکه برای شما هم این سؤال پیش آمده که آیا خود آقای افرا به متن بامحتوای شعری که خوانده، اعتقاد دارد باید بدانید که:« راستش من خودم همین طور زندگی می کنم و باور دارم که نباید زندگی را خیلی سخت گرفت. البته خودم تا زمانیکه به این سن و سال رسیدم، زندگی آسانی نداشتم و مانند همه انسان های دیگر با سختی هایی دست و پنجه نرم کرده ام. ولی در این مسیر یاد گرفته ام که از لحظه ها لذت ببرم و زندگی را سخت نگیرم. خداوند را باید بابت نفسی که می آید و میرود ، شکر کرد. بله، حقیقتا به این حرف هایی که در این شعر مطرح شده، اعتقاد دارم و به سایرین هم توصیه می کنم که بیشتر به زیبایی های زندگی فکر کنند تا معضلات و دردسرهایش.»

امین بانی هوای دوری