هوشنگ ظریف،اخبار موسیقی،اخبار موسیقی ایران،واوموزیک،vavmusic

یادمانِ استاد هوشنگ ظریف آنلاین برگزار می گردد

27 فروردین 1399 10:38 ق.ظ ایران

آیین یادبودِ زنده یاد استاد هوشنگ ظریف، همزمان با چهلمین روز درگذشت او در تاریخ ۲۹ فروردین ماه بصورت آنلاین و از صفحه اینستاگرام هواداران و خانواده این موسیقی دانِ فقید برگزار می گردد.

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک، با توجه به فقدان هنرمند شهیر و فقیدِ موسیقی ایران، زنده یاد استاد ظریف در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا که سبب شد مراسم تشییع شایسته ای برای ایشان بگزار نگردد، تنی چند از هنرمندان و هواداران که صفحه شخصی زنده یاد ظریف را پیش از این با نظارت ایشان مدیریت می کردند، حالا در نبود این هنرمند پیشکسوت، برنامه ای را بصورت مجازی تدارک دیده و از طریق این صفحه مجازی برگزار خواهند کرد تا ادای دینی کرده و چهلمین روز درگذشت وی را پاس بدارند.

بدین منظور، آیین بزرگداشتِ استاد ظریف با سخنرانی زنده و آنلاین اساتیدی چون حسن ناهید، محمد دلنوازی، محمد اسماعیلی، پروین صالح، کیوان ساکت، سعید ثابت، مزدا انصاریو کوروش متین برگزار و همزمان با آن پیام هایی از اساتید فرهاد فخرالدینی، افلیا پرتو، داوود گنجه‌، رحمت الله بدیعی و حمید متبسم‌ پخش خواهد شد.

هوشنگ ظریف، موسیقی دان، نوازنده چیره دست تار و معلم موسیقی مطرح کشورمان، پس از 50 سال فعالیت ارزشمند و شریف در عرصه موسیقی که نامی جاودان از او به ثبت رساند، در 17 اسفند 1398 دار فانی را وداع گفت.

استاد ظریف بیش از ۵٠ سال از عمرش را به آموزش موسیقی پرداخته و تا افق های دور در خاطر خواهد ماند. زنده یادان علی‌اکبرخان شهنازی، روح‌الله خالقی، موسی و جواد معروفی اساتیدی بوده اند که این موزیسین از محضرشان سود جسته و در جهت اعتلای روح و دانش موسیقایی اش متمتع شده بود و با شیوه منحصر بفرد در نوازندگی و تدریس و تربیت نسلی از هنرمندان و همچنین متاثر از جایگاه والای انسانی اش، نامی نیک و جاودانه از خود به یادگار گذارد. او که در جوانی در ارکستر فرامرز پایور می‌نواخت، بعدها در هنرستان عالی موسیقی ملی به تدریس مشغول شد و در طول حیاتش با هنرمندان سرشناس بسیاری همکاری کرد.

شایان ذکر است که مراسم یادبود استادِ فقید هوشنگ ظریف، روز جمعه ۲۹ فروردین‌ ماه از ساعت ۱۹ به صورت زنده در صفحه اینستاگرام ostad_hooshang_zarif برگزار می‌شود.

امین بانی هوای دوری